Klanten
Uiteraard ga ik met uiterste discretie om met de gegevens die ik ter beschikking krijg. Dat is de essentie van mijn professionalisme. En trouwens ook van mijn grenzeloos respect voor ondernemers.   Deze klanten antwoorden met enthousiasme op mijn vraag om hier als referentie vermeld te worden. Vandaar dat ze hier ook staan. Dat maakt mijn dienstbaarheid meer tastbaar op voorhand voor u. Zo werkt dat: Marketing.    

F1plus, Websitebouwer en mailchimpfirma
Katrien een duwtje gegeven bij de opstart en geholpen met leads en de uitbouw van haar webbureau.

Confidant, Veranderingsmanagement en cultuuromslagen begeleiden 
Debbie geholpen bij het opzetten van haar eigen onderneming. Klankbord bij de strategische keuzes die moesten gemaakt worden. En heel belangrijke lead aangedragen.

StrongClima, principestroomschema’s berekenen en maken
Christophe heb ik geholpen bij zijn strategische keuzes. Mee de inhoud van zijn site bepaald en af en toe ben ik nog zijn klankbord.

Materiaal Magazijn, de groot in het verkopen van spelmateriaal
Met de 4 zaakvoeders de marketingstrategie duidelijk bepaald. Zeer duidelijk omschreven waarvoor Materiaal Magazijn staat en dat vertaald naar de te voeren producten en de prijzenpolitiek.

Kreski, schrijft subsidiedossiers zodat je de steun toegekend krijgt
Willem geholpen bij het bepalen van zijn verdienmodel en zijn aanbod naar potentiële klanten hierop aangepast. Diverse leads bezorgt bij de opstart en een beetje geduwd richting groei.

Nica Home Projects, bureau voor interieurontwerp en –advies.
Ruth geholpen bij de aanpassing van haar site, bij het bepalen van haar doelgroepen en de communicatie naar deze mensen. 

Ergo Advice, ergonomische bureaumeubelen en materiaal
Maggy geholpen bij het bepalen van haar BtoB doelgroepen en hoe daarmee te communiceren. Achteraf ook nog klankbord af en toe.

Optiek Collette, optiekzaak met als doel je optimaal te laten zien
Christophe en Katrien geholpen in het scherp zetten van hun doelgroepen. Hun communicatie naar het net gebracht en mee een aantal opmerkelijke acties bedacht. Nog tweewekelijks klankbord en ervoor zorgende dat alle acties opgeleverd worden en verspreid.

Levanto, grootste Antwerpse sociale economie organisatie
De klant binnen gebracht in de hoofden van de werknemers door middel van een serie workshops.

Ergasia, verpakt en assembleert
Samen gekozen voor het afscheid van bepaalde klanten en het bewerken van nieuwe. En zeer succesvolle fax (jawel) campagne gedaan voor Sinterklaasattentie die ze samenstellen. 

Symposion, woordenwinkel uit Brugge
Als er iemand een gouden medaille moet krijgen voor waardecreatie dan is het Symposion wel. Sophie geholpen om na de eerste 20 jaar de goesting en richting voor de volgende 20 jaar te hebben. Heel mooi voorbeeld van de versterking van een stenen winkel door een online shop.

PDG Bikestore, Fietsenzaak uit Drongen
Geholpen bij het opstarten van een tweede winkel die ondertussen verkocht is, een derde winkel en een vierde winkel. Klankbord als er branden moeten geblust worden;-)

Den Eeuwigen Beenhouwer, Echte Franse charcuterie traditie beenhouwer
Met alle sympathie help ik Justine en Hans bij de uitbouw van hun eigen op de Franse traditie gebaseerde beenhouwerij. Ik heb voor hen een ganse serie no budget marketingacties bedacht en de juiste soort klanten mee bepaald.

Fluxgo, Antwerps facilitair dienstverlenend bedrijf met groenploeg, kuisploeg, strijkploeg , etc
Allerlei marketingacties bedacht, prijsverhoging doorgevoerd, verantwoordelijke gecoacht bij het verkennen van nieuwe markten. 

Atelier Waterschoot, ambachtelijk meubelmakersatelier
Geholpen bij de strategische keuzes bij zijn opstart; bij het bepalen van de markt en de opbouw van zijn site. 

Middelpunt, zorghotel aan de kust
Geholpen bij opmaak site en promotie materiaal en bij het uitwerken van marketingcommunicatie om meer bezetting te krijgen in de dalperiodes.

Bryo, onvolprezen netwerk van startende ondernemers
Ben er steevast klankbord voor elke nieuwe groep.

Trivident, kapitaalsparticipatie in duurzame bedrijven
Geholpen bij het bepalen van de marketingstrategie en de communicatie richting bekendmaken participatiemogelijkheden voor ondernemers.

Markant, netwerk van en voor ondernemende vrouwen
Faciliteren van een strategische workshop op de toekomstige focus te bepalen en van daaruit actieplannen op te zetten.

Diensten aan Huis, een van de grootste poetsbedrijven via dienstencheques
Faciliteren van klantenpanels.

Hout en Meubel – maakt design in hout
Mee de overgang bewerkstelligd van keuken en kastenbouwer naar tafelmaker gebaseerd op Jugendstil.

Isabelle Laurier – makers van trendy wellness concepten
Klankbord voor de 2e generatie ondernemers bij het bepalen van de marketingstrategie.

Sage – beheerssoftware aka crm software
Faciliteren workshop om tot extra verdienmodellen te komen.

Foodstep – informeert en inspireert de foodservice
Geven van innovatie inspiratie workshop en faciliteren innovatieworkshop voor bekend foodmerk

Oikonde biedt allerlei ondersteuning aan mensen met een beperking.
De omslag van het vraaggericht maken van hun dienstverlening en het social entrepreneurship begeleidt tot en met de eerste klanten voor hun nieuwe projecten.

Cargo Velo, Gentse fietskoeriers me kuitkracht
Geholpen bij rebranding, opzetten van hun site en oprichting van hun cvba.

Bootkamp Sociaal Ondernemen van De Punt
Lesgever voor marketing van dit programma dat je op enkele dagen van een idee naar een concept probeert te brengen 

Starten met Kennis van Zaken van Syntra in Gent
Lesgever over marketing voor starters in de programma van 4 avonden.

Inspiratieplatform EROV
Binnen dit opleidingsprogramma geef ik steevast een dag een workshop rond waarde-innovatie en hoe je dat concreet kan aanpakken.

Ondernemerscoach van Unizo
Hiervoor deel ik meerdere keren per jaar vanuit de potentiële klant gezien marketing voor kmo’s.
The Future of Shopping van Unizo en RetailDetail
Voor deze roadshow vertaalde ik in een workshop de mogelijke toekomstvisie naar wat je er als retailer concreet mee kan en wat in mijn ervaring met klanten werkt.

De Boskabanne, zelfvoorzienend groepsverblijf
Bepalen van de potentiële klantengroepen bij bedrijven en organisaties en uitwerking eerste communicatieplan.

Noordheuvel voor alle tijdelijke personeel
Workshop voor de Raad van Bestuur verzorgt rond klantgerichtheid van de organisatie en het door de ogen van de klant kijken voor marketing communicatie.

Eva Schalckens, door de UK geïnspireerde modeontwerpster voor dames
Geholpen bij het verdien en distributiemodel en de opbouw van de website

Handmade in Belgium, label voor de makers van authentieke en ambachtelijke kwaliteitsproducten
Diverse keer lesgever in hun opleidingsprogramma’s voor marketing, branding en communicatie

Interwest, maatwerkbedrijf 
Geholpen bij de opstart van hun afdeling voor groenonderhoud en bij het marketingplan voor hun houtafdeling en de uitrol van hun communicatie.

Kamer van Koophandel Breda en Terneuzen
Spreker op de prijsuitreiking van dé ondernemersprijzen. De gekke Belg werd er wel interessant gevonden.

Think Energy doorblowertests
Hoe zet je die service in de markt? Naar wie kan je het beste richten? En hoe rollen we dat uit?

Touché, wil geweld/agressie de wereld uit helpen
Hoe kan je ervoor zorgen dat je je kennis en kunde uit de omgaan met mensen die in de gevangenis zitten ten gelde kan maken om aan de gevangenen meer agressiecoaching te kunnen bieden. Dat was de vraag waarop we ten dele een antwoord hebben kunnen op geven.

Travail et vie, verpakker van chocolade (ondermeer)
Hoe ondervang je het verlies van een klant die goed is voor 200.000 euro. We hebben samen een plan van aanpak gemaakt.

Etion, forum voor geïnspireerd ondernemen
Workshop gegeven over hoe je door anders te zijn dan de concurrentie makkelijker geld kan verdienen

Plato van Voka, ondersteuningsproject voor kmo-bedrijfsleiders.
Workshops gegeven aan verschillende platogroepen.

Wat leverde het hen op?
Werk voor 8 man, een duidelijke keuze in verdienmodel, 10% meer omzet, gered van het moeten stoppen, een totaal nieuwe doelgroep aangeboord, een heel stevige groei in omzet.
Ervaring
Na het behalen van een licentie hedendaagse geschiedenis, tig studentenjobs, marketingopleidingen allerlei en een job als productieassistent bij de Droomfabriek op de VRT heb ik gedurende drie jaar heel veel geleerd als coördinator van de algemene managementprogramma’s bij de Vlerick School voor Management.  

Het ondernemerschap kriebelde echter zo hard dat ik in 1996 met 40 fietsen en een gepensioneerde camionette van een groenteboer letterlijk vanuit mijn garage Het Verzet opstartte.
 

In 11 jaar tijd werd Het Verzet
een fietsfirma met 8 man personeel, een verhuurdienst met 600 fietsen met annex een middelgrote fietswinkel met extra oog voor het  milieu en een divers personeelsbeleid: een begrip in fietsen- en evenementenland.
 

In maart 2007 was ik, als creërende entrepreneur, rond in mijn zaak. Ik beschouwde mijn ganse onderneming als een product en verkocht alles.
Ik bouwde in datzelfde jaar mijn houten huis.  

En in 2008 en 2009 richtte ik in opdracht Het FacilityPunt, Sineo Gent en SOIF op. In 2010 richtte ik in opdracht 2 winkels op en
hield ik met twee andere ondernemers een nieuw project boven het doopvont dat door een verschil in visie terug stopgezet werd. Erg leerzaam.
 

Sinds 2007 werk ik op projectbasis ter ondersteuning van ondernemers rond het bepalen van hun marketingstrategie en de concrete uitwerking ervan.
 

Meer info? Van gedachten wisselen? Een voorstel tot samenwerking?
Bel even 0499/22 18 11 
Of mail herman@hermanjanssens.be