Tip#09

Coco-Cola is geen goede referentie voor jouw bedrijf.

Hoe kunnen we jou helpen?

Je wil vooruitgang in je marketing?

Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Mis geen enkele inspirerende tool voor je klantgericht ondernemersschap.

✔ 4 keer per jaar
✔ 100% toepasbaar

Vul je mailadres in:

* dit hebben we nodig

Als dienstverlener is het goed om klanten waarvoor u in het verleden gewerkt heeft referenties te communiceren.
Waarom is dat eigenlijk zo?
 
De potentiële klant heeft twee vragen in zijn hoofd zitten:
- 1 Kan ik deze of gene dienst bij jou inhuren?
- 2 Je gaat me er toch niet opleggen als de spreekwoordelijke tweedehandse autoverkoper?
Hij heeft nood aan zekerheden bij het kiezen van een leverancier. En die zekerheden moeten meer zijn dan het ‘kleur van de ogen’ van de leverancier.
Wie schoenen wil kopen, kan die op voorhand testen en dus relatief zeker zijn van zijn keuze. Wie poutrels wil kopen, die kan eerst een staal onderzoeken om zeker te zijn van de staallegering.
Bij dienstverlening kan dat niet. Daarbij consumeer je de dienst ‘on the spot’.
Daarvoor dienen dus referenties; zij zorgen voor tastbaarheid van het kwaliteitsniveau van je dienstverlening.
 
Zorg er dan ook voor dat je enkel refereert aan klanten waarvan je er meer zou willen hebben. Als je graag voor kmo’s werkt, dan is Coca Cola als corporate misschien geen juiste referentie. Ook al niet omdat je potentiële klanten kunnen denken: dat zijn dure vogels want die werken voor Coca Cola.


Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig