Tip#08

Houd nooit een opendeurdag !?

Hoe kunnen we jou helpen?

Je wil vooruitgang in je marketing?

Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Mis geen enkele inspirerende tool voor je klantgericht ondernemersschap.

✔ 4 keer per jaar
✔ 100% toepasbaar

Vul je mailadres in:

* dit hebben we nodig

Een opendeurdag… op zich al een vreemd gegeven: alsof je winkel of bedrijf de rest van het jaar niet open staat voor je klanten.
Maar dit is niet waarom ik oproep om géén opendeurdag te houden.
Volgende twee redenen zijn dat wel:
 
1.    Drache nationale
Stel: Je hebt behoorlijk wat budget gepompt in het bekendmaken van je opendeurdag. Je hebt voldoende personeel voorzien om de potentiële klanten bij te staan. Er is een hapje en een drankje voorzien. En dan kijk je op de buienradar en wordt er de ganse dag regen of net prachtige zon voorspeld en zie je bijna geen kat.
We wonen in België. Je bent dus nooit zeker van het weer.
 
2.    Ontevreden klanten door jezelf georganiseerd
Voor immobiliënmakelaars werkt het soms: ze beperken bezoekuren van een pand en hebben eventueel zelfs één of meerdere koppels ingehuurd die ook in het pand rondlopen zodat de echte kandidaat kopers nerveus worden en sneller kopen.
Het kan zijn dat je je voordeel doet met het creëren van schaarste door een toeloop van klanten op één dag of weekend. Door de band genomen is het echter beter dat je met je vaste medewerkers klanten zonder al te grote pieken te woord kan staan en helpen, één per één.
 
Daarom hield ik in mijn fietsfirma nooit één opendeurdag maar een opendeurperiode meer bepaald van Milaan San Remo tot de Ronde van Vlaanderen.
Ik vraag me af wat uw keuze is.


Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig