Tip#2

Kies een kleur.

Kies een kleur

Hoe kunnen we jou helpen?

Je wil vooruitgang in je marketing?

Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Mis geen enkele inspirerende tool voor je klantgericht ondernemersschap.

✔ 4 keer per jaar
✔ 100% toepasbaar

Vul je mailadres in:

* dit hebben we nodig

Kiezen voor één kleur zorgt voor herkenbaarheid bij je klanten. Die herkenbaarheid zorgt voor minder vrees bij de klant bij het maken van een ‘juiste’ keuze.
Je potentiële klant heeft namelijk 2 grote vragen in haar/zijn hoofd:

- Waar kan ik dat kopen?
- Als ik het daar koop, dan gaat die er mij toch niet opleggen. Dat is toch geen spreekwoordelijke tweedehands autoverkoper (no offence).

Kleur zorgt voor herkenbaarheid van je merk. En je merk zorgt dan weer voor waardecreatie.

Volg je nog?
Ok, dan doen we een kleine quiz.
Karcher is 
Milka is
Nivea is 

Duidelijk?

Kies dus voor een kleur en voer dat stelselmatig door, steeds maar weer. En weer. En weer. Ook al komt het na verloop van tijd je oren uit.

Bij ING zijn er zeker en vast mensen die dat oranje meer dan beu zijn. Maar er zou al veel moeten gebeuren opdat ING groen zou worden.

Wil je op emo-vlak de juiste kleur kiezen, dan google je even kleuren en emoties. Bij afbeeldingen zie je per kleur wat ze zou moeten oproepen.
Je kan daar ook gewoon je 'slets' aan vegen en gewoon een spontane keuze maken.

Weet je waarom ik weet dat bigpinktruck.com bestaat?
Omdat ze roze zijn. Inderdaad volledig roze camions.
Bij sommigen zullen ze nooit op de plant komen.
Anderen vinden dat leuk, onthouden wat er op de camion staat en bloggen erover.


Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig