Marketingblog Tip#26

    Maak de kwaliteit van je dienst tastbaar

    tastbare dienst

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Mis geen enkele inspirerende marketingtip.

    ✔ 4 keer per jaar
    ✔ 100% toepasbaar

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Twee elementen spelen in het hoofd van een potentiële klant, voorafgaand aan een aankoop:

    - waar kan ik die dienst of dat product kopen.

    - als ik voor die partij kies, dan kies ik toch juist? Het is toch geen spreekwoordelijke verkoper van tweedehandse wagens die mij er gegarandeerd gaat opleggen? (no offence hé gasten).


    Referenties geven zekerheid in het aankoopproces

    Zekerheid bieden aan de potentiële klant bij zijn keuze kan via

    - quotes van andere klanten

    - referenties van bedrijven/organisaties jullie nog al voor gewerkt hebben

    - kwaliteitslabels die je toont

    - sterren in Google of op je site

    - foto’s

    Afbeelding met schermafbeeldingAutomatisch gegenereerde beschrijving
    Google My Business Page quotes en sterren sprokkelen

    In onze ervaring is het zeker een aanrader om quotes en sterren te sprokkelen op de Google My Business pagina van je bedrijf of organisatie. Zo werken we voor een optiekzaak die mensen binnen krijgt in zijn zaak met precies dezelfde oogproblemen die in het kort beschreven staan in de quotes op die pagina. In de Google My Business pagina zit er een systeempje verstopt waarmee je mensen kan uitnodigen om een quote of sterren te geven.

    Via de gratis tool Supple kan je dat ook. Je zendt dan een linkje door waarbij er bij je klant een schermpje oppopt waar hij/zij direct de nodige sterren en een commentaar kan geven.

     

    Zoekresultaat in Google met een plannetje

    Het sprokkelen van sterren loont ook wanneer mensen niet direct op je merknaam gezocht hebben maar bijvoorbeeld op ‘vijverbenodigdheden’ gezocht hebben. Google geeft je dan dikwijls lokale zoekresultaten waar je score in sterren bij staat. Je potentiële klant gaat eerder geneigd zijn die partij te kiezen die dichtbij is en ook nog een score heeft van 4,2 bij 146 mensen die een quotatie gegeven hebben, dan de partij die geen scores heeft.

     

    Verdrink de vis

    Een aantal jaren terug was er veel weerstand bij ondernemers om op sociale media profielen aan te maken. Die tijd is voorbij. Je hebt geen keuze meer. Het is goed mogelijk dat je ooit een klant had waarmee het niet klikte en dat die klant tot de orde der azijnpissers behoorde en dat online geventileerd heeft. Kan gebeuren. Nee, je kan die zelf niet wegkrijgen. Wat je wel kan doen is ervoor zorgen dat die negatieve ervaring bedolven geraakt onder positieve ervaringen.

     

    Linkedin aanbevelingen

    Ook Linkedin heeft een feature op je persoonlijke profielpagina waarmee je kan vragen om aanbevelingen in je netwerk. Neem ook even de tijd om aan aantal mensen te vragen naar zo een aanbeveling. Die staat per definitie openbaar en die kan je dus gerust ook via andere kanalen ontsluiten.

    Het vraagt allemaal wat inspanning maar het geeft je potentiële klant zekerheid en jezelf een klein egoboostje.


    Als we kunnen helpen, graag!

    Herman

     

    #referenties #quotes

    #googlemybusinesspage #linkedin #facebook #site

    #kwaliteit #tastbaar

    #marketingadvies #breinenbranie

     

     

    Mocht je hulp nodig hebben om een circulair aanbod te ontwikkelen

    Ik heb er ondertussen ervaring in, ook met de financiering.
    Bel gerust. Ik help je graag verder. Ten slotte zijn we én voor de kmo én voor circulair.

    Herman Janssens

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig