Tip#21

Call to action! Want marketing is judo

Hoe kunnen we jou helpen?

Je wil vooruitgang in je marketing?

Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Mis geen enkele inspirerende tool voor je klantgericht ondernemersschap.

✔ 4 keer per jaar
✔ 100% toepasbaar

Vul je mailadres in:

* dit hebben we nodig

Judo betekent ‘de zachte weg’.
Het basisprincipe van deze sport is dat je de kracht van de ander gebruikt om hem/haar uiteindelijk te gooien waar jij wil.
 
In die zin moet je de basis van marketingcommunicatie, de call to action, ook zien. Iemand komt op je site en doet een en ander en dan probeer je die beweging om te buigen in wat jij wil dat er gebeurt.
 
Daar kan je natuurlijk het best eerst over nadenken. Wat wil ik nu juist in concreto?
In judo is het zo dat je een lievelingsworp hebt omdat je die goed kan en omdat je er omwille van je bouw beter voor geschikt bent. In je onderneming is dat ook zo.
Heb je liever dat ze je bellen, mailen, iets bestellen, een klankbord sessie aanvragen (gratis in mijn geval in Gent)?
Wat wil je graag dat ze doen?
Weet dat je gaat krijgen, waar je toe oproept (call to action). Dat is een van de weinige echte zekerheden in marketing.
 
6 concrete tips voor je call to action
1.     Zet je call to action in groen/rood/oranje
2.     Eventueel met een kadertje errond
3.     Doe werkwoorden in de gebiedende wijs – bel, download, etc
4.     Geruststellende boodschap en geen negatieve woorden
5.     Zet je call to action zeker op je site op meerdere plaatsen
6.     Keep it simple and stupid zodat de potentiële klant gemakkelijk zijn/haar geld aan jou kan geven.
 
Kan je hulp gebruiken met je call to actions? Heb je een beetje schroom of maak je het te ingewikkeld?
Herman helpt als je belt 0499/22 18 11.

Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig