Tip#23

Als een actie van 10.000 euro niet werkt, dan zal een van 1.000.000 ...

Hoe kunnen we jou helpen?

Je wil vooruitgang in je marketing?

Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Mis geen enkele inspirerende tool voor je klantgericht ondernemersschap.

✔ 4 keer per jaar
✔ 100% toepasbaar

Vul je mailadres in:

* dit hebben we nodig

Je hebt er maanden aan gezwoegd. Je hebt de markt verkend, ontwikkeld, bijgeschaafd en dan ben je klaar. Laat de orders maar komen. Dus je gooit er 10.000 euro promobudget tegenaan. Maar niemand koopt.

Wat neig je dan te doen?
Jammer genoeg gaan ze dan nog niet kopen.
Er 20.000 euro promo tegenaan te gooien met de gedachte ze dan wel gaan kopen.


Been there, done that even got the t-shirt.
In 2000 dacht ik het gat in de markt gevonden te hebben met fietslease, zoals je een auto kan leasen maar dan een fiets. Voor meer dan 10.000 euro promo uitgezonden en geen 40 fietsen geleased. Niet echt een succes dus en wat daarna gedaan? Nog eens voor 10.000 euro aan promo gedaan en …dan pas besefte ik dat ik te vroeg was en dat het feit dat het fiscale luik er nog niet was een onoverkomelijk probleem was.

In de Brabantdam in Gent was er vanaf september 2016 het project shop&hop. Inderdaad ‘was’. Je kon je boodschappen doen in de binnenstad en die laten bezorgen in de parking onder de Zuid. Het is misschien wat cynisch maar men had de gebruikers beter allemaal 1000 euro cadeau gedaan. Was goedkoper geweest.

In de lente werd Shop&Hop nog eens opnieuw gelanceerd, deze keer met een veel groter budget. Ondertussen is het opnieuw stopgezet vanwege opnieuw niemand die het gebruikt.

 
Wat leren we daaruit?
  1. Als blijkt dat we niet trager gaan rijden met alle verkeerscampagnes ten spijt dan moet je iets anders doen. Een rijbewijs op punten bijvoorbeeld;-)
  2. Als je overal blikjes in de bermen blijft vinden ondanks alle filmpjes van blauwe zakken en anderen, dan moet je iets anders bedenken: statiegeld op blik bijvoorbeeld.
  3. Als je eerste promo campagne echt niet gewerkt heeft zoals verhoopt, laat je dan helpen met een zak nieuwe creatieve ideeën om uw aanbod aan te passen. Bel zonder dralen 0499/22 18 11. 

Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig